Hoe kunnen we je helpen?

Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Selecteer een van de onderstaande categorieën of blijf scrollen en bekijk alle onderwerpen.

Staat er geen passend antwoord op je vraag? Neem eenvoudig contact op met onze klantenservice via +31 (10) 340 0855 of stuur ons een bericht via het contactformulier! Wij helpen je graag verder.

Garantie

Garantie
Alle artikelen die je bij ons koopt vallen onder de wettelijke garantie. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene doet of moet doen wat de consument er redelijkerwijs van mag verwachten. Op sommige producten zit ook fabrieksgarantie. Deze garantie laat de wettelijke garantie onverlet.
Hoe kan ik mijn oude elektrische apparaten weggooien?
Als dealer is PremiumXL verplicht om oude elektrische apparaten terug te nemen. Daarom nemen wij de gratis en professionele behandeling van uw oude apparaten over, volgens de wettelijke eisen, zodat ze kunnen worden gerecycled. Meer gedetailleerde informatie vindt u op onze pagina over het verwijderen van afgedankte apparatuur: https://www.premiumxl24.nl/verwijdering
Hoe kan ik batterijen weggooien?
Gooi uw batterijen en oplaadbare accu's niet bij het huisvuil, maar lever ze in op de daarvoor bestemde plaatsen. Dit zijn onder andere recyclingcentra en elektrowinkels.

Verzending en bezorging

Hoe kan ik de levering volgen?
Wij informeren je per e-mail zodra wij uw bestelling hebben overgedragen aan het transportbedrijf. Voor leveringen per pakketdienst sturen wij je in deze e-mail een trackingnummer waarmee je je levering kunt volgen.
Welke verzendopties zijn er?
Artikelen die per pakketdienst kunnen worden bezorgd, worden verzonden met GLS. Grotere artikelen worden per expeditie verzonden.
Moet ik verzendkosten betalen?
De verzendkosten per bestelling zijn €3,99 en worden automatisch berekend bij het afrekenen. Het maakt natuurlijk niet uit hoeveel artikelen je per bestelling bestelt - de verzendkosten zijn altijd €3,99.
Hoe lang moet ik op mijn levering wachten?
In onze webshop geven we de levertijd van het product aan op de productpagina. Als er geen levertijd kan worden gevonden, bezorgen we je bestelling binnen 1-5 werkdagen in Nederland. Bij levering in het buitenland is de levertijd 3-7 werkdagen (als je voor bankoverschrijving hebt gekozen als betaalmethode starten wij met de levering na ontvangst van het orderbedrag). Houd er rekening mee dat onze partners niet op zon- en feestdagen bezorgen. Via de klantenservice van de koeriersdienst informeer je over bezorging op zaterdag. Als je artikelen met verschillende levertijden hebt besteld, verzenden wij de goederen in één zending, tenzij anders is overeengekomen. In dit geval wordt de levertijd bepaald door het artikel in je bestelling met de langste levertijd.
Hoe werkt de bezorging?
Als het pakket via een vervoerder wordt verzonden, wordt je door de vervoerder gecontacteerd. Deze stemt dan onafhankelijk van ons met je af om een ​​streefdatum af te spreken. Bij een levering via GLS is het mogelijk om de bezorgdatum te wijzigen. Daarnaast kan een plaats van levering of een pakketcentrum worden opgegeven. Als het pakket niet kan worden afgeleverd en er geen afleverlocatie is opgegeven, wordt het pakket meestal afgeleverd bij het dichtstbijzijnde pakketshop.
Ik heb een verkeerd afleveradres ingevuld. Wat kan ik doen?
Het afleveradres van reeds geplaatste bestellingen kun je helaas niet wijzigen. In een dergelijk geval verzoeken wij je contact op te nemen met onze Klantenservice, die zal controleren of zij de bestelling kunnen annuleren.
Naar welke landen verzenden we?
Momenteel leveren wij aan de volgende landen: Oostenrijk, België, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Roemenië, Spanje, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland.
Hoeveel bezorgkosten moet ik betalen als ik het pakket op een niet-Nederlands afleveradres aanvraag?
Houd er rekening mee dat de werkelijke verzendkosten voor de producten in je winkelwagen worden weergegeven tijdens het afrekenproces.

Bestelling

Hoe plaats ik een bestelling?
Bevalt een artikel je en wil je het kopen, dan voeg je het eerst toe aan je winkelwagen. Als je tevreden bent met je winkelwagen en een bestelling wilt plaatsen, klikt je op "Afrekenen". Om ervoor te zorgen dat we de producten naar je kunnen verzenden, moet je eerst je contactgegevens opgeven. In de tweede stap worden je verschillende betalingsmogelijkheden voorgesteld. Selecteer een optie, voeg desgewenst een kortingscode toe en rond je aankoop af. Na het afronden van je aankoop komt je terecht op de pagina "Bedankt voor je aankoop". Je ontvangt ook een bevestigingsmail van ons.
Ik wil een klacht indienen over een artikel. Wat moet ik doen?
Als je een klacht heeft over onze producten of onze service, neem dan contact met ons op via onze klantenservice op telefoonnummer +31 (10) 340 0855 of stuur ons een e-mail naar [email protected]. Binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht ontvangt je van ons een inhoudelijke reactie. Niet tevreden over de afhandeling van je klacht, dan kunt je deze voorleggen aan een geschillencommissie via het Europese platform OS (https://ec.europa.eu/consumers/odr/) of aan de geschillencommissie Thuiswinkel commissie (Nederland).
Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen of annuleren?
Reeds geplaatste bestellingen kunnen niet worden gewijzigd. Onze klantenservice kijkt graag of het nog mogelijk is om je bestelling te annuleren. Neem dan contact met ons op via+31 (10) 340 0855.
Hoe ruil ik een artikel?
Een directe ruil van artikelen is helaas niet mogelijk. Als je een ander artikel wilt, neem dan contact op met onze klantenservice om een retourzending te regelen. Je nieuwe gewenste artikel bestel je eenvoudig in een nieuwe bestelling zonder verzendkosten.
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
Soms komt het voor dat een artikel al uitverkocht is en deze informatie nog niet beschikbaar is in de webshop. In dit zeldzame geval is het mogelijk dat we een bestelling moeten annuleren. Wij storten uw betaling uiteraard direct terug. Hiervoor gebruiken wij de door jou gekozen betaalmethode.
Wie kan onze producten beoordelen?
Recensies van mensen die een aankoop hebben gedaan, een dienst hebben gebruikt of een transactie hebben voltooid, worden gemarkeerd als "geverifieerd". Een beoordeling zonder het label "geverifieerd" is niet noodzakelijkerwijs direct gerelateerd aan een bestelling. Op onze website worden altijd de laatste beoordelingen weergegeven. Er worden geen beoordelingen gesorteerd. We hebben niet betaald voor een beoordeling. De beoordelingen worden verzameld via de website van Trustpilot (http://www.trustpilot.com/review/www.premiumxl.de). Het reviewbeleid van Trustpilot kan worden bekeken via de volgende link: http://www.trustpilot.com/trust/how-reviews-work

Betaling

Welke betaalmiddelen worden geaccepteerd?
Als je bestelt met een Nederlands factuur- en afleveradres, kun je kiezen uit de volgende betaalmethoden: KLARNA Achteraf betalen, KLARNA Gespreid betalen, KLARNA Betaal nu, iDeal, Paypal, Paypal Express, Creditcard, vooruitbetaling via overschrijving. Voor verzending naar het buitenland: vooruitbetaling via overschrijving, Paypal, Paypal Express, Creditcard, KLARNA Achteraf betalen, KLARNA Online overschrijving, KLARNA Betaal nu.
Hoe gebruik ik een kortingscode?
Tijdens het bestelproces kun je je vouchercode inwisselen. Op de pagina waar je je betaalmethode selecteert, vind je onderaan het punt “Gebruik vouchercode”. Vul hier je geldige code in. Na een succesvolle invoer wordt de korting weergegeven in je besteloverzicht.

Retourneren en klachten

Ik wil een klacht indienen over een artikel. Wat moet ik doen?
 Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via email ([email protected]) of per telefoon (+31 (10) 340 0855 ). U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Wanneer wordt mijn geld teruggestort
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Mijn account

Ik ben mijn wachtwoord vergeten - hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?
Klik op de knop "Mijn account" en klik vervolgens op "Aanmelden". Als je je wachtwoord niet meer weet, kun je een e-mail opvragen via de link "Wachtwoord vergeten". Klik op de link in de e-mail om je wachtwoord te wijzigen.
Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?
Om je e-mailadres te wijzigen, log je in met je accountgegevens. Klik in het gedeelte "Accountgegevens" op de knop "Bewerken" onder je e-mailadres. Als je het selectievakje "E-mailadres wijzigen" activeert, kun je een nieuw e-mailadres invoeren. Vergeet niet op te slaan om de wijziging toe te passen.
Wat is de nieuwsbrief?
Door je aan te melden voor onze nieuwsbrief, ontvang je een e-mail met meer gedetailleerde informatie over acties of aanbiedingen. Je krijgt ongeveer één e-mail per maand. Bij aanmelding voor onze nieuwsbrief ontvangt je eerst een bevestigingsmail. Als je je e-mailadres hebt geverifieerd, ontvang je een kortingscode voor je volgende aankoop.

Staat er geen passend antwoord op je vraag? Neem eenvoudig contact op met onze klantenservice via +31 (10) 340 0855 of stuur ons een bericht via het contactformulier! Wij helpen je graag verder.

loader
Bezig met laden...